Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Układ przedsionkowy. Kluczowy w osiąganiu sukcesów w nauce i nie tylko
Zaburzenia w układzie przedsionkowym mogą być trudne o uchwycenia przez rodzica. Dzieje się to dlatego czasami trudno zaobserwować trudności w koordynacji czy utrzymaniu równowagi, w szczególności kiedy dziecko jest aktywnym dzieckiem, lubiącym sport i zabawy. Ale może się zdarzyć ze to samo dziecko ma problemy natury emocjonalnej, zaburzeń sensorycznych i trudności w nauce właśnie z powodu zaburzeń w rozwoju układu przedsionowego.
Kiedy rozwój równowagi zostaje w tyle, zobacz jakie symptomy możesz zobaczyć:
1. Na wczesnym etapie rozwoju dziecka:
Chcesz mieć większe zrozumienie znaków i oznak tego ze układ przedsionkowy jest niedojrzały, jako rodzić lub terapeuta możesz zauważyć poniższe znaki już dużo wcześniej:
· Opóźnienia w osiąganiu kontroli głowy i innych kamieni milowych takich jak siedzenie, czołganie, czworakowanie, chodzenie
· Nieprawidłowo rozwinięte napięcie mięśniowe
· Częste upadki
· Lęk wysokość
· Brak rozwoju poczucia bliskości – trudność w ocenie jak blisko podejść do obcych ludzi,
· Trudność w zaplanowaniu i wykonaniu pchania lub ciągniecia
· Choroba lokomocyjna
· Trudność w jeździe na rowerze
· Trudności w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała
· Słaba koordynacja
· Trudność w precyzyjnym równoległym ruchu gałek ocznych
· trudność w rotacji i odwrotnym ujęciu obiektu w przestrzeni – np. trudność w nauce czasu na zegarze ściennym
2. Objawy słabego rozwoju układu przedsionkowego w szkole/ w okresie nauki
· dziecko potrzebuje okularów w wczesnym wieku
· często pyta „ co”, „ proszę powtórzyć” „ jak” – zaburzenia układu przedsionkowego może powodować zaburzenia przetwarzania słuchowego, co może prowadzić do problemów z zrozumieniem nauczyciela lub innych ludzi, rozpoznania mowy w hałasie
· często traci równowagę, potyka się, dziecko jest określane mianem niezdarnego, słaba koordynacja ruchowa
· Zmiany w zachowaniu dziecka: zaburzenia przedsionkowe mogą powodować nadmierną drażliwość i lęk, dziecko wydaje się emocjonalne i reaguje nieproporcjonalnie emocjonalnie do sytuacji zaistniałej
· Zmęczenie : dzieci z zaburzeniem układu przedsionkowego mogą być bardziej zmęczone niż rówieśnicy, ponieważ utrzymanie równowagi i kompensowani problemów z przedsionkiem wymaga dodatkowej energii.
· problemy za widzeniem , takie jak: wodzenie wzrokiem za tekstem czytanym, zmiany w postrzeganiu otoczenia, rozmyte widzenie, trudności z kopiowaniem i ruchem gałek ocznym za tekstem bez gubienia się w trakcie
· trudności z koncentracją – zawroty głowy i inne objawy mogą przeszkadzać dziecku w dłuższym skupieniem uwagi i utrzymaniem spokoju co przekłada się na osiągnięcia szkolne
· problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową – zaburzenia przedsionkowe mogą wpływac na zdolność dziecka do precyzyjnych ruchów, co może wpłynąć na jego zdolność pisania czy rysowania
· trudności w orientacji przestrzennej – co oprócz trudności z poruszaniem się i orientacją przestrzenną, może utrudniać dziecku zrozumienie pojęć geometrycznych takich jak – geometria.
Planuję kilka wpisów jeszcze w tym temacie, w tym też jak rozwijać dziecko, więc zaglądajcie . Często pojawia się też ta tematyka na naszym Instagramie
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/platne/serwer176111/public_html/hajokids.pl/wp-content/plugins/nm-custom-code/includes/post-social-share.php on line 16